Pages

19 lipca 2013

Razowa tarta z rabarbarem i bezą

 
Pyszne, kruche ciasto z kwaśnym nadzieniem i słodką bezą. Idealne na lato.

Ciasto:
- 1 szklanka mąki pszennej razowej
- 2 łyżki płatków owsianych błyskawicznych (mogą też być otręby)
- 1 łyżka cukru
- szczypta soli
- 100 g zimnego masła
- 1 łyżka kefiru
- 1 łyżka soku z pomarańczy (reszta do rabarbaru)
- skórka otarta z pomarańczy

Suche składniki mieszamy, ucieramy z masłem, dodajemy kefir i sok z pomarańczy, zagniatamy ciasto i schładzamy w lodówce przez ok. 30 minut. Schłodzone ciasto wałkujemy, wkładamy do formy i pieczemy ok. 20-25 minut w 190° C.

Nadzienie:
- ok. 700 g rabarbaru
- 1 duże jabłko
- 3 łyżki cukru
- reszta soku z pomarańczy

Rabarbar i jabłko myjemy, obieramy i kroimy w małe kawałki, zesmażamy z cukrem i sokiem aż osiągnie konsystencję gęstego budyniu. Ciepłą masę wylewamy na przestudzone ciasto.

Beza:
- 3 białka
- 9 łyżek cukru
- 1,5 łyżeczki skrobii kukurydzianej lub ziemniaczanej

Białka ubijamy na sztywno, cukier dodajemy partiami, na koniec dodajemy skrobię. Nakładamy na ciasto i pieczemy ok. 20 minut w 170° C.


Smacznego!

Kwaśnie, no właśnie

6 komentarzy:

  1. Ciekawa jestem połączenia kwaśnego rabarbaru z bezą... Czy ta beza niweluje trochę kwasek z rabarbaru? Cukru w rabarbarze w sumie jest dużo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto w smaku jest bardzo podobne do lemon meringue pie, słodko-kwaśne, do rabarbaru dodałam słodkie jabłko i beza też jest słodka więc dobrze się to uzupełnia :)

      Usuń
    2. Chyba będę musiała kiedyś spróbować zrobić takie. Póki co mam w piekarniku ucierane ciasto z porzeczkami:)

      Usuń
    3. Trochę jest zabawy z robieniem tarty, ale warto :) Z porzeczek ostatnio robiłam dżem, jakoś nie mam ochoty piec jak jest taki upał.

      Usuń
  2. kraków pozdrawia kraków ;3
    pycha jedzonko, zostaje na dłużej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również pozdrawiam i zapraszam na kolejne przepisy :)

      Usuń