Pages

29 lipca 2013

Szybki obiad: spaghetti z sosem pomidorowo - bazyliowym



 Nie zawsze mam czas i ochotę na długie gotowanie, zwłaszcza gdy większość dnia spędzam poza domem. Wtedy świetnie sprawdza się makaron z sosem pomidorowym. Składniki na to danie zawsze mam pod ręką, można je urozmaicić innym rodzajem makaronu, serem mozzarella, parmezanem, czy tak jak w moim przepisie świeżymi ziołami.

 Składniki (2 porcje):
- ok. 250 g makaronu (u mnie pełnoziarniste spaghetti)
- puszka krojonych pomidorów
- 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
- łyżeczka oliwy z oliwek
- 2 ząbki czosnku
- 1 mała cebula
- garść świeżych liści bazylii
- ser do posypania

Czosnek i cebulę siekamy, podsmażamy na oliwie, dodajemy pomidory i koncentrat, gotujemy, aż sos się zagęści. Posiekane liście bazylii i ugotowany makaron dodajemy do sosu, mieszamy i krótko razem gotujemy. Przed podaniem posypujemy startym serem.

Smacznego!

Zielnik Kuchenny 2013

2 komentarze:

  1. U mnie również zawsze jest pod ręką makaron, pomidory z puszki i przede wszystkim bazylia, której jestem fanką. Pozdrawiam Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z takich prostych składników zawsze można coś dobrego wyczarować :)

      Usuń